5 månader sedan du.

åh igår var det förresten exakt 5 månader sen som jag lämnade ifrån mig min fina roxane.. på ett sätt har jag liksom missat hur tiden har gått så fort och det har hänt så himla mycket sen dess. börjat 2an, rest till cypern, skaffat vovve, sett daniel adams-ray osvosv! känner hur jag numera har all tid i världen att ägna mig åt lite andra saker men samtidigt saknar jag hästlivet väldigt mycket, men det ser jag mer som ett bra täcken inför framtiden och jag vet att jag garanterat kommer att skaffa häst fler gånger i mitt liv, när jag har mer tid helt enkelt :) med andra ord, hästtjejen i mig finns alltid kvar!
kan dock fortfarande inte förstå hur jag kunde låta mig luras och backstabbas av en person som jag hade förlitat mig så mycket på.. och känslan av att inte få förklara hur jag kände, att ingen litade på det jag sa. Det är så dumt sånt där, att man hör en sida av storyn & sen drar en slutsats direkt utan att höra båda parter.. men man lär sig något av allt & numera litar jag inte på människor som jag vet bara snackar skit och förvränger sanningen så fort jag vänder ryggen till och nu VET jag vilka som är mina riktiga vänner och vilka jag verkligen kan lita på och det mår jag väldigt bra över! det är även dom personerna som har hjälpt mig och funnits där när det har varit jobbigt sen den 15 juli 2010. stort tack till er, ni är guld värda och utan er skulle jag ha rasat!
dessutom har jag kvar många vänner från hästlivet också som jag fortfarande tycker om jättemycket och dom vet mycket väl vilka dom är hoppas jag :)
den mest saknade är iaf roxane och det jag mår mest dåligt över är att det var henne jag behövde skiljas ifrån.. men många tänker inte på vilken vänskap som kan förstöras i deras behov av att ha det bäst! synd bara att det var min vänskap till roxane som blev lidande, för det är den enda vänskap jag verkligen saknar idag. vi var bäst ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

om man pratar om att det finns nån som hugger kniven i ryggen så tror jag personligen att man ska kolla upp hur man själv är innan man säger nåt.finns ju många olika vinklingar av allt som händer runt omkring.dessutom så vet jag själv av erfarenhet att man dömer andra för saker man själv gjort.sen kan vi ju även prata om att det är ju inte bara för en person som det har hänt mycket för.jag vet att alla ni som var inblandade i det har haft en jävligt tuff sommar.inte bara du utan flera.jag önskar att det aldrig hade hänt det ni fick gå igenom allihop.fanns ingen som gick ur det som vinnare.min personliga åsikt är att ni alla förlorade lite av nåt som hade kunnat vara bra om vissa såg andra o inte bara sig själva.

må gott i framtiden det är alla värda :-)

2010-12-16 @ 18:54:38
Postat av: svar anonym

det finns inga vinnare eller förlorare och det är aldrig bara EN person. men det här är MIN blogg och jag skriver vad JAG känner i den och hur min uppfattning av situationen var.. för jag kan ju inte veta hur alla andra tänkte/kände osv. en rätt bra slutsats att dra är väl att det suger att vara tonårstjej för det här är något som uppstår överallt där det finns för många tjejer tätt inpå varandra. Men som sagt, det är min blogg och jag skriver om mina tankar och känslor här och det har jag all rätt att göra :) dessutom står jag för vad jag tycker och det är väldigt viktigt för mig att man kan göra det.. så det vore uppskattat om du som skrev kan kommentera med namn i stället för att vara så feg och gömma sig bakom sina ord ;)

2010-12-16 @ 20:51:45
Postat av: Cissi

Jag hade dem i ett dammigt hörn av datorn ;) Hoppas att det går bra om jag lånar dem!? Det går alldeles utmärkt. Han kom hem i söndags och har funnit sig tillrätta direkt! Snacka om helcool kille! :D Supertrevlig och lugn som en filbunke! :P Allt bra med dig?

2010-12-16 @ 21:14:08
URL: http://chisono.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag är mysans mamma o det var jag som kommenterade,

har varit med i era turer hit o dit.

håller inte på nån utan vet att dom flesta tonårs tjejer hade jobbigt i sommras.jag vet att det här är din blogg o det är dina känslor.du får skriva vad du vill men jag är fri att kommentera vad jag vill.

2010-12-16 @ 23:17:55
Postat av: svar mysans mamma

tacksam över att du skrev vem du var och att du inte håller på någon. dock tycker jag ändå att "fighten" är avslutad nu och alla verkar sköta sitt eget liv numera vilket är skönt. du är fri att kommentera vad du vill men du har ingen rätt att skriva "kolla upp hur man är själv" när du verkligen inte vet ett skit om mig mer än vad din dotter har sagt.. full förståelse om du lyssnar på henne men som sagt, du känner inte mig och vet heller inte om allt då är sanning av de du hört!

2010-12-17 @ 14:47:25
Postat av: Anonym

nu var det inte specifikt dig jag menade men det finns alltid två sidor av allt.

det jag menade var att man ska inte säga att nån kastar kniven i ryggen när man inte vet om det man själv säger vrider om i nån annans rygg.en sak vill jag att du ska veta att min dotter har aldrig sagt ett ont ord om dig till mig.jag personligen tycker att man ska höra båda sidorna innan man säger nåt o därför vet hon att hon inte kan prata med mig om vissa saker.för hon vet att jag skulle hellre vilja sitta ned med er båda för att höra bådas sidor.

ha en trevlig helg

jasmine

2010-12-17 @ 21:05:45
Postat av: svar jasmine

tycker detta var väldigt bra sagt av dig!

tack detsamma & god jul!

2010-12-17 @ 22:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0