Spanien, Barcelona & Tortosa!

Den 27/2 tog jag & min kursare/fantastiska vän Malin våra väskor och drog till Spanien. Här spenderar vi två veckor som utbytesstudenter på ett sjukhus samt inom primärvården! 😄 

Vi spenderade första helgen i Barcelona men har nu kommit till rätta i den lilla staden Tortosa där vi ska ha vår vfu. Det är hur fint som helst med nästan bara antika hus & byggnader, berg runtomkring & en å som rinner mitt genom staden. Idag har vi haft vår första praktikdag, jag på kirurgen & Malin på medicin. Det finns extremt många skillnader att reflektera över men även en del likheter med den svenska sjukvården. Det är spännande & kul men svårt att hänga med eftersom de flesta talar dålig engelska och därför kommunicerar på spanska eller catalan (som är ännu svårare att förstå). 

Jag ska försöka att uppdatera vår resa flitigt här, men det har ju hänt förut att jag glömmer av min blogg.. Slänger upp lite bilder & släcker lampan för imorgon ska jag upp tidigt igen. Godnatt från Spanien! 

Barcelona! 




Tortosa!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0