Solig förmiddag i stallet!

Äntligen lite vår i luften igen. Och eftersom jag helt missat att det var intro på Karlskoga Lasarett idag så har jag varit helt ledig & hängt i stallet hela förmiddagen. Inte mig emot, en stor del av mig är jätteglad för att jag slarvkollat studentmailen senaste veckorna haha. 
Vi tränade markarbete idag med både trav- och galoppbommar, jag & A. Eftersom vi ska tävla på lördag och dessutom har en hoppträning på torsdag så vill jag inte hoppa, men bommar är perfekt då hon får lära sig vart hon sätter fötterna. Och jag får träna på att bedömma avstånd och komma rätt inpå. Mot slutet träna vi även lite galoppombyten för jag är så himla dålig på det. Med en bom på mittlinjen som hjälp gick det dock superbra! 
 
Efter träningen släppte jag Affe i paddocken en sväng med hopp om att hon skulle rulla sig, så att jag kunde få lite härliga bilder! Men icke - gräset runt banan var mycket mer populärt. (Hon rullade sig så fort jag släppt ut henne i hagen, men vart var kameran då? ... ) Typiskt.   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0