fishing and some homevideos!

är SÅ uppe på morgonkvisten idag och tar hand om en gnällspik till hund som absolut inte kunde släppa tanken på att julius och jag ligger uppe i min säng, och han vill så gärna vara med oss men eftersom han inte kan gå i trappen så piper han tills någon kommer. GAH. Lyssnar hur som helst på P3 lite och kikar igenom mitt cv, njuter av att mysiga hösten är här och ska snart äta en mummafrulle innan jag paketerar två tävlingskavajer och ett par tävlingsridbyxor till tre lyckliga vinnare från mina traderaauktioner! 
 
Dagen igår började förresten helt kasst med en p-bot på 400 spänn!! (typ 4 timmars arbete att bara pissa på). Den blev dock bättre när vi kom hem till Askersund och kilade ner till båtarna för att fiska lite. Jag fick en (jätte)mört som jag släppte tillbaka i vattnet igen och en lite större firre som jag med allt jag hade försökte rädda när den ramlade av kroken och hamnade i bryggans mellanrum. Made it btw, må den simma lugnt. Dagens storfångst fick dock Julius och den tog vi med oss hem till Nissemissen. Oavsett, så mysigt att sitta och fiska i den (faktiskt) varma luften med solen i ryggen. 
 
När vi kom hem fick mammsen och jag för oss att försöka koppla in hennes sjuttio år gamla videokamera och kika på filmer från när vi var små. Och än så länge hänger kameran med! Så i en hel evighet satt vi och skrattade åt min envishet som barn, åt amanda aka linslusen och åt min lillebror som såg ut som en tjock liten vit chines. Samt levt på känslan av att se mormor vid liv, morfar utan demens och farfar på benen. Helt underbart att mamma har filmer från i stort sätt hela vår uppväxt, och att dom fortfarande går att kolla på. Tack mammi, alla föräldrar borde ha sådant där gömt där hemma! 
 
 Jag och min bardomsvän Viktor när vi leker en av våra favoritlekar - affär. 
 
 storasyster fyller år och får megapaket, och jag får inte hjälpa till att öppna..
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0