October, be good to me.

 
Mitt i natten och jag är fortfarande så förbaskat pigg!! har verkligen totalvänt på dygnet nu.. Imorgon ska jag ställa klockan tiiiidigt tidigt så jag kan vända tillbaka det innan jobbhelg igen! :) 
 
Hela dagen har jag funderat över universitet och sånt där jobbigt som egentligen bara får mig på dumma tankar. skulle så gärna göra något galet, typ resa till andra sidan jorden och se världen, eller bara flytta iväg till en helt annan stad och börja ett helt nytt liv där. Men.. tanken på att lämna min familj, vänner, Nelson och Julius bakom mig är fruktansvärd, vilket lämnar mig med en kluven känsla som gör ont i hela mig. Vad fasen ska jag göra i vår? 

Kommentarer
Postat av: Hanna

När man är liten kan man knappt vänta på att växa upp, ta sina egna beslut, resa jorden runt, se allt, göra allt och leva allt som finns att leva! Det tar faktiskt inte så lång tid innan man är gammal nog att ge sig ut i vuxenvärlden och det är då det är dags att göra allt man velat göra! Du har alla möjligheter att göra precis vad du vill i, och med, ditt liv.

Tiden stannar inte för någon och när är den bästa tidpunkten för att göra allt du velat göra och drömt om att göra när du var yngre, om inte nu?

Jag har kikat in på din blogg lite till och från och jag kan bara förstå precis hur du känner. Iofs går jag bara andra året på gymnasiet och har en hyfsat lång väg kvar... Men att känna sig lite "tom", "lämnad" och "vilsen" har dem flesta erfarenheter av! Studenten kan ses som ett avslut på många saker... Men även början på resten av ditt liv!

Jag antar att det är stora förändringar som skett sedan du tog studenten och du har ett par riktigt stora val framför dig. Som en ung gymnasieelev som har hela livet framför sig kan jag bara säga att: Göra allt som får dig att känna den där känslan av total lycka så det känns ända ner i tårna! Det är bättre att ångra något man gjort än att ångra något man inte gjort, right?

Insåg nu att det blev en riktigt lång kommentar som kanske inte ens har någon mening... Iallafall, en stor kram till dig och dina framtidsplaner! /Hanna

2012-10-06 @ 00:11:39
URL: http://hhhannahhhs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0