It's about not letting sadness win

Efter en massa krångel och livet-har-något-emot-oss-känslor igår så slutade kvällen ändå riktigt bra!
Jag kilade som sagt in till Örebro och mötte upp Julius för att gå på bio. Vi hade tänkt se Hamilton- I nationens intresse, men den var självklart slutsåld när vi skulle boka. Istället köade vi en stund för Sherlock Holmes för att sen upptäcka att Julius glömt plånboken hemma, och att dessutom denna film var slutsåld.

Vi gav upp på bion, köpte lite mumsigt inför kvällen, gick hem och hade lite minibio för oss själva istället. Alldeles perfekt det också! Två filmer & en godispåse senare låg vi och snackade om allt mellan himmel & jord tills klockan slog sent. Så trots motgångarna blev det en fin kväll i alla fall :)

Nu är jag hemma och lite ledsen över att Örebro har mer snö än Askersund. Jag hade räknat med att komma hem till ett riktigt vinterland :( Dom ishala vägarna här uppe finns i alla fall kvar och jag överväger att dra på mig skridskorna för min Nelsonpromenad sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0