ledig helg, wihu

Hej finisar. 
 
Pappa spelar högt på radion, Nelson springer omkring med sin motorikboll i hopp om att det ska ramla ut en godis eller två, Julius ligger fortfarande och sover och jag sitter på den varmaste platsen i huset - i köket precis bredvid elementet. Här brukar även Nisse lägga sig som en strandad val i fönstret över värmen. 
 
Har haft min första lediga helg på tolv veckor och det har både varit skönt & roligt, dock lite ovant och jag har hela tiden tänkt veckodag. Det blev hur som helst en liten utgång i fredags, med lite förferre hemma i lägenheten först med Julius, Ina och efterlängtade Julia som är här över julen. Vi pratade, drack, mumsade popcorn och lyssnade på musik innan vi gick vidare och fortsatte vårt förande på ivy. Jag som då har varit nykter i drygt tre månader, blev mer eller mindre packad på tre cider. Ganska pinsamt, men billig fylla. Så efter att vi druckit oss till en bra nivå så gick vi vidare mot Strömpis - jag, julle, julia, ina och gustav. Där inne träffade jag sen hur många fina vänner som helst, som jag inte har sett på svinlänge, vilket var sjukt kul. Vi tappade mer eller mindre bort varandra under kvällen och till slut var det bara jag och Julia som trängdes bland alla på dansgolvet. 
 
Toppenhelg med andra ord, och nu har jag en fin julafton framför mig tillsammans med både Julius familj och min familj. Ska bli himla mysigt. Puss
 
fina Ina & Julia på Ivy. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0