you are the smell before rain

Jag avskyr att åka bort och sen få veta att jag behövs där hemma, nu mer än någonsin. Det är nu jag ska ta på mig min roll som bästa vän och sitta bredvid dig och berätta att allt kommer bli bra, att det gör ont nu men att tiden läker såren.. Men jag är alldeles för många mil bort, inte ens i samma land längre, och det gör så himla ont att veta att min allra bästa vän genomgår något så jobbigt att det inte ens går att beskriva där hemma i Sverige.. och jag kan inte göra någonting mer än att bara vara ett samtal bort ♥
Älskade vän, så fort jag kommer hem igen har du all min tid. Då tänker jag inte lämna din sida en sekund.

Jag sitter här, nyduschad och luktar gott och känner en längtan av att krypa ner i sängen och sätta på några vampire diaries avsnitt som jag sen kan somna till! Klockan är bara 20.00 men det har varit en lång dag och jag är så himla trött. Sitter och väntar på att Lina ska ringa och säga att hon är på väg hem, så ska jag gå ner och möta henne! Det är bara jag och Henning hemma. Han sitter klistrad framför tvspelet och jag sitter klistrad framför datorn, det känns precis som att jag är hemma i Askersund med Johan i rummet intill. Fint ändå, att känna sig hemma trots att man är så långt bort.

Imorgon har jag sovmorgon. Först vid lunch ska vi åka till skolan igen, så då kan jag sova hur länge jag vill och det är ju skönt med tanke på att jag har höstlov hihi. Nu ringde visst Lina och sa "du trenger ikke å møte meg..." hon var snart hemma tydligen. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0