Dag ett!

Jag fick en egen liten arbetsplats!
Lite utsikt från arbetsrummet över en grå och regnig dag.
Nu har jag klarat av min första dag på den norska skolan!!
Jag har nog aldrig känt så många blickar på mig på samma gång. Eftersom det är en liten skola långt ifrån alléskolans antal elever så märker dom flesta om det dyker upp ett nytt ansikte i korridorerna.. och att hon dessutom snackar svenska gör henne inte mindre synlig om jag säger så.
Men det var kul! Jag var med på två engelskalektioner och en mattelektion och sen satt jag med och vaktade på ett prov.
Dessutom har jag sprungit omkring och irrat för mig själv i hopp om att hitta någon att intervjua haha. Lyckades få ihop sex stycken elevintervjuer så nu behöver jag bara några till så får det räcka sen.

Vad är annorlunda här då? En lektionstimma motsvarar 45 minuter och så kort är varje lektion (dom bara flyger förbi, hur skönt som helst). Och vid 14.00 idag verkade nästan alla ha slutat för dagen.. ? Vi äter ingen lunch här heller, utan det är matsäck bestående av macka som gäller när magen börjar kurra! Så äter man ordentlig mat framåt kvällen istället :) Rena rama bantningskuren för mig som annars äter som en häst...
Och visst ja, man går bara på gymnasiet i två år här. Soft ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0