let us die young or let us live forever

nånstans bland dom där 9 jobbtimmarna idag insåg jag hur grymt otränad & slö jag är haha. det slog mig att jag inte har tränat sen jag var i grekland, och tiden kan jag absolut inte skylla på för den har jag haft gott om.. så jag antar att jag bara har blivit en lat soffpotatis eller vad man nu kallar det?
vad sjutton hände.. ? jag gick från att träna dag ut & dag in, höll mig i god form & kände mig aldrig trött och seg! nu är det snart ett år sen jag lämnade ifrån mig min älskade underbara roxane också, och sen dess har jag faktiskt inte haft någon typ av träningsrutin alls (bortsett från mina meningslösa träninspass i skolgymmet och lite småspring hemma)! det var så lätt när jag hade häst. det föll sig liksom naturligt att träna & rida åtminstonde fem dagar i veckan.. hm. undrar om fina roxis har lagt på sig lika mycket som mig nu för tiden? haha. nej men skämt och sido, ibland önskar jag att jag fick veta hur hon har det nu och hur hon mår ♥
huuuur som helst.
idag blev det ändring på min slöperiod! direkt när jag kom hem från jobbet åkte löpskorna på & jag tog en springtur på ca 5,5 km! pjew. mina ben kommer vara som två stenklumpar imorgon.. men fasen vad skönt det var, såhär efteråt!
och för att vara lite extra hälsosam gjorde jag nyss en nyttig kvällsmat också!
ska försöka göra detta till en rutin nu och springa en sväng varje dag så jag kan komma tillbaka till mitt forna "i form-jag".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0