don't ever chase someone, who has chosen to leave you

sommarminne, Jag och Josefina ♥!


Hejhopp och ännu en perfekt fredag passerade!!
Vi gick kort dag i skolan och kilade in mot Örebro för att handla julklappar, jag, Linnea och Julia. Jag hittade perfekta julklapparna till mamma och pappa och dessutom ett fint linne till mig själv som jag sen hade på mig under kvällens festligheter. Vi sprang omkring i massa olika affärer och avslutade vår shopping med varsin baguette på La Baguette! YUMS.

När vi kom tillbaka till Hallsberg delade vi på oss. Linnea gick hem och jag och Julia gick upp till olgy där dom flesta hade valt att stanna kvar under helgen! Nu stod lite förfest på schemat tillsammans med världens finaste vän, Josefina, och hu så vi fulade oss till gamla låtar (sånna där som spelades när man var sisådär 10 år? Hihi) genom att hoppa omkring och hitta på egna dansmoves i form av dammsugaren, skuraren, skidåkaren och jag vet inte vad, men fytusan vad vi skrattade och taggade inför kvällen!

Jag och Josefina lämnade kvar Julia på olgy och tog 21.20 tåget in till Örebro och när tåget passerade Kumla kom även Armin och Nedim på. Den här utgången var ju egentligen till för att förskottsfira Armin som fyller år imorgon, men det var hur kul som helst att se Nedim igen efter hans tid i Spanien också!
Vi startade med varsin cider och öl på Ivy Bar där jag och Josefina fick lite tid för oss själva att prata om allt mellan himmel och jord en stund innan vi gick vidare mot strömpis där vi blev kvar resten av kvällen, även om vi hade tänkt varva med satin!

Natten bjöd på mycket dans och glada miner och jag mår alltid så bra i ditt sällskap Josefina! Jag hade en riktigt fin kväll som tog slut alldeles för fort. Hemresan var dessutom min värsta på länge! Jag mötte upp Martin inne på strömpan som sa att jag kunde åka med deras skjuts hem. Dock var det full bil och vi fick lägga Rasmus i bakluckan när vi åkte genom Örebro och när vi sen svängde av för att plocka ut honom igen så hamnade vi helt fel när vi åkte vidare och helt plötsligt befann vi oss i Fjugesta? Jag var trött, sur och ihopklämd och irriterade mig på två killar som åkte med i bilen (några som jag aldrig någonsin sett förut) som hela tiden tjatade om hur sugna dom var och usch, jag kände mig så obekväm och äcklad! Det var så extremt skönt när dom hoppade ur bilen i Åsbro och jag snappade åt mig platsen i framsätet de sista kilometrarna hem.

Väl hemma upptäckte jag att min lillebror hade lagt sig i min säng som han brukar göra när jag inte är hemma, och jag tvingades väcka och flytta på honom så att jag själv kunde krypa ner (i en då redan uppvärmd säng hihi) och somna på en gång!

Oj, vad långt det här inlägget vart nu.. Men såhär såg iallafall min kväll ut! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0