grateful

Det är lördag, jag vet. Trots det så har det känts som söndag hela dagen?
Kan iofs bero på att vi har varit lediga sen vi slutade skolan i onsdags. Och hur skönt har det inte varit förresten? Jag som tvingas gå upp vid 05.20 varje morgon (utom fredagar då jag har sovmorgon till 07.00) är helt sjukt tacksam över fyra dagar med sovmorgon.
Så vad har jag gjort av dom här dagarna då?
Ja.. i torsdags så vaknade jag som sagt med yrsel och blev lite svimmfärdig. Men igår var det bättre och den dagen tillbringades mycket med syrran.
Vi städade lite hemma (mest hon om jag ska vara ärlig) och sen satt vi vid datan och läste fjortisbloggar ;) Fixade i ordning oss och tog lite kort tillsammans, sen kom mamma och då åkte vi alla in till örebro en sväng.
Shoppade endast accessoarer! Supersöta ringar och örhängen <3
Amanda köpte en vinterjacka och mamma köpte skor. Sen åt vi baguetter på något ställe inne på marieberg, jättetrevligt.
Efter örebrotrippen släppte dom av mig i stallet och jag red dressyr en stund barbacka. Nu när jag inte längre har någon dressyrsadel så får det helt enkelt gå utan. Kan ju ta hoppsadeln om det är så men den ger helt fel stöd!
Så skavsår på rumpan får bli en vana framöver :) Dock så har supersnälla Madde köpt en ny dressyrsadel som jag ska få ha på Roxane vilket jag är väldigt tacksam över!
Bästis My följde med mig hem efter stallet. Egentligen var det hon som körde men skit samma ;) Vi kollade på Vittula (filmen) och käka godis och gotta oss, mums! Blir alltid mycket skratt när vi är med varandra och mycket prat också för den delen, jag mår helt enkelt bra av att vara med henne :) Idag tog vi sovmorgon, varför upp tidigt i onödan, till halv 12! Nicee. Käka frukost och sen bar det av till stallet för att hålla lektion för småtjejerna. Efter det red vi ut på långritt under röd himmel. Galopperade över åkrarna och njöt av hösten, så himla mysigt.
Nu sitter jag hemma hos min moster och bloggar! Har ätit lite mat och lyssnat på en evigt lång disskusion om facebook.
Ska nog snart sätta mig på moppen och åka hem i kylan för jag är rätt så trött. I morgon ska vi städa och måla bommar i stallet så ciaoo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0