träning & pluggmåndag.

 
Okej, så jag har helt tappat motivation till att plugga och min tenta är på fredag. Men det gör ingenting, för på något sätt känns det bra ändå. Dessa tillfällen, då det känns ganska ok på pluggfronten, blir allt färre med allt vi har framför oss och därför väljer jag att inte stressa upp mig när jag faktiskt inte känner något behov av det. 
Dagens att göra blev istället ett lyckat dressyrpass på lortgrisen och fytusan vad jag sken upp när jag äntligen kände att jag hittade knapparna där på hästryggen! Nu börjar det verkligen kännas som att vi kommer någonstans med vår träning och idag var jag & Affe ett riktigt team på banan! Mycket tempoväxlingar och så småningom kunde jag hålla in henne i en otroligt fin och stadig kort galopp, till slut kunde vi till & med göra några galoppombyten som jag är så himla kass på. Så ja, idag var ett riktigt bra pass!! 
 
Nu har jag skrivit några gamla tentor ändå, och känner att jag har bra mycket bättre koll än igår! Julius kom hem för en stund sen och överraskades av tulpaner & en daim som jag köpte till honom, egentligen bara för att jag tycker att han ska ha lite materiell kärlek då och då. Lägenheten är städad från topp till tå & den är så himla fin nu när solen tittar fram om dagarna och lyser upp dom vita väggarna. Jag tar nog kväll nu, med en lång dusch i Örebros bajsförorenade vatten (ja det är sant, vi har inte druckit vatten sen igår och får inte dricka förrän onsdag pga av att någons toalett har läckt HA!) och sen krypa ner i soffan med några Greys avsnitt. Puss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0