Årsredovisning!!

 
Januari: Jag välkomnade år 2012 tillsammans med massa härliga tjejkompisar och spenderade nyårsnatten med Josefina & Julius. I januari blev jag kär på riktigt och jag och Julius började träffas allt mer. Första skolveckan tillbringades i soffan med 40 graders feber och maginfluensa - värsta starten på året helt klart. Skolan levererade mängder av plugg och jag slets mellan plugg och fritid. Många utgångar fick vi rum med dock, och den då vi firade Daniel var helt klart en av de bästa. 
 
 
Februari: Jag, mamma, pappa & Johan åkte iväg på skidweekend och jag fick äntligen stå på ett par slalomskidor igen. Efter den helgen började jag jobba helger på Lerbäcks Teater. Det var så enkelt att komma in i mina arbetsuppgifter och jag trivdes superbra bland mina arbetskompisar. Dock var det kämpigt att hinna med både skola och jobb och fritid fanns det inte rum för alls. Jag och Julius träffades dock mer eller mindre som vanligt och jag sov oftast där på veckodagarna. Jag åkte och hälsade på mina favorittvillingar i Linköping. Vi hade en fin utgång på Sliver där Sak Noel gästade och många långa pratstunder. Perfekt!
 
 
Mars: Jag fick hem min balklänning. Jag fick hem min studentmössa. Allt kändes äkta, allt kändes på riktigt. Jag fortsatte att hålla struktur på jobb & skola och pendlade dagligen mellan Örebro och Hallsberg. Jag och Julius blev tillsammans, då efter att ha träffats i 6 månader. Jag var kär, SÅ KÄR; lycklig, älskade livet, klarade skolan, klarade jobbet, träffade vänner. Multitask. Jag tatuerade mig också - Thank the past for a better future - står sedan dess skrivet på mina revben. Det gjorde ont, men inte så ont som jag trott. Jag ångrar den inte ett dugg, den påminner mig om att jag har klarat mig igenom mitt förflutna. 
 
 
April: Jag fixade ett MVG i muntliga svenska C, nationella. Stort genombrott för mig som har scenskräck och ogillar att prata inför folk. Årets första glass slank ner i magen också, tillsmmans med Linnea och Julia. Jag och Jullis åkte och hälsade på Andrea i Göteborg under påsklovet. Massa shopping, mycket prat, en rolig utgång and so on. Så himla bra dagar. Jag fyllde år också, 26 april, och fick ett jättefint halsband med tillhörande örhängen från Julius - halsbandet sitter fortfarande kring min hals och jag har aldrig tagit av det. 
 
 
Maj: Jag blev klar med mitt sista arbete i skolan och slutade jobbet för säsongen. Jag var laddad inför studenten och det kändes så skönt att jag klarat av terminen trots jobb, skola, vänner & pojkvän på samma gång. Valborg spenderades i Gustavs stuga med många nya vänner och jag hade jätteroligt. Vi badade, bastade och kollade på brasan, hur fint som helst. Sista maj lämnade jag Sverige tillsammans med Julia, Linnea och Anna för en vecka på Cypern. Perfekt att komma iväg innan studenten och vi kände oss så välförtjänta av den resan. Så roligt med sol, bad och mycket fest. Ett minne för livet, helt klart! 
 
 
Juni: Månaden vi alla hade väntat på i tre år. Balen, studenten, sommar, ingen mer skola, så lyckliga och så fulla av energi. Jag hade världens mest fantastiska bal och jag var så glad att jag fick gå med min bästa vän Jonathan. Alla var så fina och alla hade så kul, vi åt god mat & festade sen hela natten lång. Studenten samma vecka, och det kändes i hela kroppen att vi hade klarat det här nu, att det var vår tur att stå där på trappen och njuta av att kunna checka av gymnasiet från vår skolgång. Galen dag och kväll med fest och supertaggade människor. Vill leva den dagen om och om igen! Sålde Murtle, min sköldpadda, den här månaden också. Må hon simma lugnt. 
 
 
Juli: Förmodligen den bästa månaden på sommaren. Jag klippte av mig håret till axlarna och jag varvade jobb med att träffa vänner och njöt av solen när den väl var framme. Så bilade vi till Nordnorge också, jag, min familj och Julius. Eftersom min mormor är född och uppväxt på Rognan - en liten by - i Nordnorge så kändes det väldigt speciellt för mig att få åka dit för första gången i mitt liv, och få se hennes barndomshem samt ta del av all historia från andra världskriget som det finns så mycket av i just lilla Rognan. Jag fick träffa massa släkt också, och vi hade supertrevligt trots att vädret var som svensk höst/vinter. Fantastisk resa och det enda som fattades var mormor och morfar. 
 
Augusti: Kameran fick hänga med nästan överallt. Jonathan flyttade tillbaka till Hallsberg. Jag tränade en hel del och tog beslutet att inte hoppa på lärarlinjen. Sol och bad fick fortsätta att förgylla dagarna och en härlig grillkväll med Jonte, Julia, Linnea och Julius hann vi med också. 
 
 
September: Vi hade kickoff med jobbet och åkte gokart & käkade mat i Örebro. Jag fick träffa nya jobbkompisar för säsongen - Oscar, Oskar, Ingela och Ida. Sen kickade jobbet igång igen, helg efter helg, och jag var trött och tappade ork. Dock hade jag kul när jag väl var där och jag är så glad att jag fått träffa så många nya vänner. Jag och Julius fiskade rätt mycket också, och jag hade en jättemysig eftermiddag/kväll med fina Emma med käk på Jensen's och film hemma i sängen. Mysigt. 
 
Oktober: Jag hade mycket beslutsångest över kommande vår, jag böt blogg till devote och jag jobbade som vanligt varje helg. Jag mådde dåligt över att inte ha så mycket fritid, när jag väl var ledig gick min energi till att ställa om dygnet igen. Jag pendlade mellan Örebro, jobb, Askersund, jobb, träning, jobb, vänner, jobb osv. Mamma fyllde 50 och jag fick ta ledigt för att fira henne en lördagskväll, och det var jätteskönt!  
 
 
November: Jag tog mig tiden att hälsa på i Linköping hos Julia och Josefina på några av mina lediga dagar. Vi låg uppe till sent och pratade om allt mellan himmel och jord, drack öl med Clara och Hanna på O'learys där Josefina hade fullt upp med jobb, gick vinterljus och lagade en lyckad omelett haha. Känner mig så lycklig över att ha dessa fina människor i mitt liv, dom behövs verkligen. 
 
 
December: Den här månaden slutade jag jobba för säsongen och det har varit så skönt att vara ledig. Jag har bakat pepparkakor, lussebullar och haft många myskvällar i vårt vintersverige. Julkänslan har funnits där hela tiden och jag firade jul på annat håll för första gången i mitt liv, tillsammans med Julius och hans familj. Det har varit jättemysigt och jag känner en glädje över att ha två fina familjer att luta mig tillbaka hos. I slutet av december kom älskade Julia hit för att fira nyår. Vi hade en fin kväll hos Oscar och Ivan och ett perfekt nyår tillsammans med Julius, Gustav och Ina. Vi lagade god mat, blandade drinkar och spelade spel. Vi sköt raketer och var nära på att starta skogsbrand med thailändska lyktor haha. Framåt sena timmarna fick jag somna mellan min kärlek och min bästa vän, det var det absolut bästa slutet på 2012. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0