VFU.

jag och malin aka lillen, när vi tränar inne på KTC. 
 
Näst sista vfu-dagen är avklarad och jag har haft sån jäkla tur som fått så "fria" arbetstider dessa veckor. Har slutat tidigt nästan varje dag & på så vis hunnit plugga lite utan att behöva stressa ihjäl mig. Och roligt har det varit också, även om det blev lite dötid emellanåt. Har sett så många olika typer av patienter och fått testa massor av nya grejer. Så tack mina härliga handledare för att ni har varit så villiga att lära mig under dessa veckor! Har inte känt mig ivägen en enda gång och det är guld värt för en blyg liten SSKstudent. Det bästa var när jag på omvägar fick höra att jag fått superbra beröm av en patient som jag gjort såromläggningar och lindat benen på några gånger under vfun. Tydligen så ger han nästan aldrig komplimanger till någon så när jag fick höra att han sagt "jäklar vilken duktig tjej" om mig så blev jag alldeles varm. Det ska jag alltid bära med mig. 
 
Nu längtar jag till nästa helg då våran helvetesvecka med både seminarium, praktiska examinationer och tenta kan försvinna tillsammans med klumpen jag har i magen. Jag vill ha riktig julkänsla med snö, julklappsköp, pyntad gran och lägenhet och ingen som helst jävla stress. Fasen vad jag längtar efter fredag den 13e, kl 20.00 när tentan är avslutad och jag får vara ledig i två dagar. 

Kommentarer
Postat av: L

Hej, jag är sugen på att. Flytta till örebro och läsa till sjuksköterska så jag undrar om du tycker utbildningen är bra och om du rekomenderard en? :)

2013-12-12 @ 09:55:49
Postat av: ellen

Hej "L". Jag trivs jättebra, det är en tuff men väldigt intressant & rolig utbildning :) tycker inte att du ska tveka.

2013-12-13 @ 10:27:24
URL: http://ellenlina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0