astmaskit och elände.

Imorse vaknade jag upp i mitt skräckscenarium, nämligen mitt i en astmaattack! Så klockan halv 6 letade jag förtvivlat omkring efter mina bortsprungna astmamediciner. Nowhere to be found, förutom en, som förmodligen räddade min morgon. Istället hittade jag en halv alvedon som jag tryckte i mig och sen ringde jag till vårdcentralen så fort dom öppnat och fick en tid direkt. 
 
Säga vad man vill men fy vad jag har tröttnat på den eviga vänttiden (jag satt 50 minuter över min tid innan jag fick komma in) i ett illaluktande väntrum med gamla tanter som verkar ha bättre fungerande lungor än jag själv. Fick dock bra hjälp sen, när jag väl kommit in, med inhalation och massa receptutskrivningar. Så nu har jag blivit 1000 kr fattigare och två astmamediciner, kortisontabletter och bisolvon rikare. Att det ska vara så dyrt..
 
I alla fall så har jag spenderat mesta tiden av dagen i soffan förutom timmarna på vårdcentralen, men alldeles för en stund sen orkade jag sätta mig i solstolen med en tjocktröja och varma koppen och känner mig därför lite bättre nu. Rösten börjar komma tillbaka också, hallelujah! Nu ska jag packa lite inför resan, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0