snodd jullista.

 
Snor Hannas & Julias jullista!! 
 
Pepparkakor - Lussebullar
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv- Julskinka
Lax - Sill
Revbenspjäll - Janssons Frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej 
Glögg - Julmust
Ge - Få 
Hemma - Borta 
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm -  Dieselråttor och Sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst
 
Hur och med vilka ska du fira jul iår?
Vi brukar alltid vara hos farmor och moster på julaftons dag, och på kvällen bara vara hemma med familjen. I år ska jag bryta traditionen för första gången och fira jul med Julius familj hos hans mormor och morfar på dagen för att sen hälsa på hos moster innan vi åker hem till mig på kvällen. Känns himla mysigt, men lite konstigt. Inte ens min storasyster har brytit denna tradition än, och hon bor ju inte ens hemma. 

Vad önskar du dig i julklapp?
För första gången på många år har jag skrivit en punktlig lista på vad jag faktiskt behöver. Locktång, kolpennor och lite nytt i sminkväskan är några av de saker som finns med. 

Vilken scen är bäst på Kalles Jul kl 15 på julafton?
Utan tvekan när piff & puff busar med pluto & gömmer sig i granen. 

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Ja absolut. Jag älskar att få vara kring mina nära och kära och ha alla samlade. Och nu är det dessutom mycket snö ute, så jag ska nog inte bli besviken i år heller ;)

Har du firat jul utomlands någongång?
Nej, alltid på hemmaplan :) 

Vilket jullåt är den bästa?
Do they know it's christmas? - Band aid. Låten har ett fantastiskt budskap. 
 
Vilken julfilm är den bästa?
Oh jag vet inte, så många fina. 

Har du varit Lucia någongång?
Haha nä eller jo när jag var liten kanske? Tycker det verkar så meningslöst med stearin i håret (eller ljus över huvudtaget om man kör på fuskversionen). Dessutom verkar det vara en sån viktig grej för alla tjejer, så jag har alltid backad undan & tagit på mig det där sablans glittret som bara kliar istället. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0