hejdå norge, hej sverige!

sitter mitt på sängen & nattbloggar lite efter en lång resa hem från älskade norge!
vi har haft några riktigt underbara dagar med sommarvärme, god mat, klättring på klippor, bad och mycket mer. det var så himla kul att ha med linnea & få visa henne norge genom mina ögon, och eftersom det var första gången hon var i norge så var det extra roligt och jag tror hon fick ett himla fint första intryck!
tänk att det var hela sex år sedan jag hälsade på i sommarstugan, varför har jag inte varit där på så många år för? när jag verkligen älskar att vara där..
människorna är så trevliga, naturen är svårslagen (sverige kan inte ens jämföras här) och man mår bara så jäkla bra av att få vakna upp till havsvågorna på morgonen och veta att man har hela dagen framför sig.
det finns mycket som talar för att jag kommer flytta dit när jag slutar gymnasiet. om jag inte hittar på något annat lurigt då vill säga.
måste även tillägga att igårkväll blev jag upphittad (nej, inte tvärtom) av en liten vovve som sprungit bort sig. hon följde efter mig upp till stugan & sen hade jag inte hjärta att bara låta henne vara. jag, linnea, mamma & henning började därför vår jakt efter hundens ägare. vi knackade dörr i hela området men ingen visste vems hunden var, så det slutade med att vi ringde polisen (eller politet, som det heter på norska) som i sin tur skickade en bergningsbil? för att hämta stackarn. dock åkte några tjejer (av ren tur) förbi uppe vid vägen och det visade sig vara deras hund, som dessutom hette tinka och inte fridolf som vi så lustigt kallat den de senaste timmarna. det kändes i alla fall bra att tinka kom hem till slut, annars hade jag bannemej snott med henne hem för fyfarao vad snäll och fin hon var!
hur som helst, nu ska jag krypa ner och lägga huvudet på kudden. mitt lockiga hår är fortfarande strävt efter norges saltvatten,
jag saknar redan allting - speciellt lina och henning.
imorgon ska ni få en bilduppdatering, men jag måste tyvärr berätta att bilderna är av sämsta kvalité eftersom jag så osmidigt tappade min systemkamera på båten dit.. det kommer kännas i plånboken att få den fixad, damnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0