fredag den 13, begravning och myskväll

Efter att klockan slagit 00.00 inatt så gick allting snett.

  • Jag struggla med att skriva klart min religionsanalys och när jag äntligen var klar så råkade jag radera arbetet. Trött och arg fick jag börja om mitt i natten.. kämpigt.
  • När jag för andra gången var klar och skulle skicka iväg arbetet till min lärare via urkund så kunde jag inte bifoga filen. Efter lite hjälp av Josefina och dryga halvtimman senare så fungerade det dock.
  • Jag kämpade mig iväg till skolan, trött efter bara några få timmar sömn. När jag kommer dit får jag veta att vi inte har någon lektion.
  • När jag skulle skriva ut mitt arbete i skolan idag så strejkade internet och jag sprang omkring till tio olika datorer och försökte få ut det.
  • Som tröst köpte jag en kaffe för att muntra upp mig själv. Jag tappade hela koppen i skolkoridoren.

Sen dess har det faktiskt inte hänt något mer.. så jag antar att det räckte med otur för mig! Dagen fortsatte istället med en begravning. Det var jobbigt, att se människor gråta är bland det värsta jag vet. Men det var fint också, och jag fick träffa lite släkt från Norge som kommit för att säga hejdå.

Jag orkade bara vara med under ceremonin, sen ville jag inte omges av ledsna ansikten något mer. Istället åkte jag in till Örebro och mötte upp Linnea och Julia som var igång och shoppade för fullt! Vi kikade omkring i affärer en liten stund och sen gick vi och åt varsin baguette på La Baguette. Efter en stund till på stan åkte vi tillbaka till Hallsberg och gick hem till Linnea för en mysig hemmakväll till filmen The back-up plan, som var riktigt bra!

Nu har jag laddat ner The blind side och tänker låta den fina filmen avlsuta min fredagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0