några dagar i skidbacken!

Hemma efter några riktigt fina dagar uppe i säfsen! Sådär att jag önskar vi kunde ha stannat några till.. Det var så skönt att åka iväg med familjen efter den här känsloblandade veckan och bara ta det lugnt, åka skidor hela dagen och basta, spela kort, kolla filmer och mysa hela kvällarna! Så bra

Och för att uppdatera om skidåkningen så kan jag berätta att mina kunskaper fanns kvar, även om det var lite halvdant i början haha. Det var ju flera år sen jag stod på ett par skidor!! Men det var roligt, sjukt roligt, och nu på slutet åkte vi både svarta backar och offpist, galnaste jag gjort haha! Dock krockade jag med ett träd när vi körde offpist. Även om jag åkte i pappas och Johans spår så dök det självklart upp ett när jag kom.. Och så gjorde jag en finfin vurpa i en av dom svarta backarna en gång också. Skidan fastna i en isklump och jag stupa handlöst framåt, gjorde en snygg kullerbytta för att sen snurra runt och glida baklänges några meter på ryggen, det var inte grasiöst för fem öre och det dumma var att sittliften gick precis bredvid (självklart!).

Så några blåmärken och en hel del träningsvärk har jag allt fått med mig hem, men det var det absolut värt! Skulle kunna åka skidor varje dag!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0