sista kvällen i Oslo!

Idag har det hänt massa roligt här i Oslo!
Dagen började med att Blendas dotter ringer precis innan lektionen och berättar att hon har glömt sin ryggsäck med ombyte hemma! Så Blenda kilar iväg och kvar står jag femton stycken el-elever. Så vem tror ni fick hålla i lektionen om inte lilla jag? Haha. Gud så pinsamt, jag som varken är så jätteduktig på norska (så jag undviker helst att prata det för att skydda mig själv från total utskrattning) eller hållt i en lektion (inte ens i Sverige) förut. Dock var dom snälla och förstod nästan allt jag sa på svenska, så jag behövde bara offra några ord från mitt norska ordförråd ;)
Dessutom var det rätt roligt och så blev jag en erfarenhet rikare hihi. För hur många gånger kommer det här hända i mitt liv igen?

Efter skolan åkte jag och Blenda in till stan och gick omkring. Hon visade det spärrade området från bomben i juli och så gick vi förbi domkyrkan där det ligger massor av fina blommor utanför till minne av de som omkom på Utöya. Usch, hela jag rös när jag stod och tittade på tavlan med foton..

Efter det bestämde vi oss för att se lite uppmuntrande saker istället så vi gick till Aker brygge, en jättefin hamn med affärer, caféer, restauranger osvosv. Kan tänka mig att det är ännu finare sommartid men det var himla fint nu också :) Vi gick in på Café Sorgenfri och drack latte & cappuccino och pratade en lång stund om allt möjligt innan vi tog bussen tillbaka hem!

Nu har vi ätit tacos och Lina har spöat mig på yatzy två gånger till.. jag har gett upp det där med att vinna nu och tänker istället kika lite vampire diaries avsnitt innan jag hoppar i sängen :) Imorgon är det hemfärd och jag måste säga att det känns väldigt tråkigt. Jag har börjat känna mig som hemma här nu och vill inte alls tillbaka till tråkiga Sverige!

Här är två misslyckade bilder från min lilla kvällspromenad haha. Dock väldigt fin utsikt över hela Oslo (så lite synd att jag inte fick några bra bilder).
Men visst kan man förstå lite att jag inte vill åka härifrån?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0