en el fin de semana.. (i veckoslutet)

Hejsanhoppsan osv osv. tänker turboblogga lite om helgen nu innan jag slår igång ett åh så mysigt scrubsavsnitt!
día número uno
i fredags kasta jag mig på tåget efter skolan och satte full fart mot borås. dock var det krångel i laxå så tåget blev en timma försenat, himla otur, och jag missade mitt anslutningståg i herrljunga och fick sätta arslet i en buss som tog dubbla tiden i stället! skulle ha varit framme vid två och varit med på hennes skola juuu.. men i stället kom jag fram halv fyra :/
anyway, hur kul som helst att se min fina flicka liridona jashari live igen! hon var sig lik på många sätt och vis, samma gamla bästa vän som jag så många år har saknat helt enkelt. vi åkte hem till henne och hälsade på resten av familjen som jag också har saknat och sen fixa vi oss. dona går stylist så hon sminka mig skitsnyggt höhö, ni får se bilder när jag får dom. framåt kvällen gjorde vi borås gator osäkra, gick omkring på stan och sen kilade vi till bio & såg hämnden. himla bra film faktiskt, men sorglig och lite otäck.
efter filmen tog vi bussen hem i den kyliga natten och vi höll på att frysa sönder oss! så det var grymt skönt att komma hem till varma sängen och lägga sig och prata igenom alla minnen från förr :) jag somnade rätt snabbt medans dona satt vid datan och vips hade jag pallrat mig upp och släckt lampan berättade dona när vi vaknade. haha, har inget minne av detta så jag måste ha sovit och gått i sömnen.. duktigt att hitta knappen iaf ;)
día número dos

idag var donis tvungen att jobba från 12-16. gjorde inte så mycket för jag umgicks med shyrete, hennes storasyster, dom timmarna :) vi hade också en hel del att catcha och vi kom fram till att sist hon såg mig var jag bara en liten snorunge haha. nu är jag längre än henne! ;) vi snackade & käkade godis i mängder och sen satte vi på en film i brist på annat. Never been kissed (någon som sett den?).. rätt rolig film men himla tragisk tjej måste jag säga, och typiskt happyending :)
när dona kom hem hade hon hela restaurangen med sig så det blev thaimat för fulla muggar, muuums! efter maten fixade vi oss igen & sen hängde vi på liridon (storebror) och shkelqim (kusinen) ut på stan och gick på bio igen haha, denna gången såg vi the other guys och usch vad rolig den var! den levde lite över mina förväntningar faktiskt så klart godkänd film! efter bion gick vi omkring på stan och träffade olika folk, trevlans! sen åkte vi hem till liridona & liridon igen och somnade bums.
día número tres
idag hann vi inte göra så mycket mer än att äta fetaste frukosten, lunch á la liridona & springa till bussen för att inte missa tåg. sen blev det himla mycket tågåkande hem till hallsberg mot askersund.
när jag kom hem och gick in på mitt rum höll jag på att ramla omkull, min lillebror hade städat det superfint som tack för att han & hans kompisar fick slagga där i fredags! måste säga att han gjorde ett bättre jobb än vad jag själv hade gjort haha. världens bästa lillebror eller vad säger ni? jag menar.. hur många gör det frivilligt ♥
nu på kvällen har jag försökt få in matte i huvudet utan några vidare resultat, spanskan däremot är avklarad så det är väl lite plus iaf! nu ska jag slå igång ett scrubsavsnitt och sen somna i min stora sköna underbara mysiga säng. (förstår om ingen orkar läsa det här, men har du kommit såhär långt så.. grattis eller nått!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0