snöstorm vs sommarminnen ♥

Jag åkte inte hem direkt efter skolan. Jag åkte till stallet trots snöstormen! Det kändes som jag behövde lite tid för mig själv i guess.. tid att tänka, och det gör jag bäst när jag sitter i sadeln.
Jag tänkte vara lite smidig när jag hämtade Roxane i hagen haha.. när det inte är snö kan man gå ner i diket och klättra under staketet för att inte gå så långt! Dock underskattade jag snön en aning och vips så hade jag snö upp till midjan! Kunde inte ta mig någonstans heller för jag fastnade med fötterna under all snö ;o Lyckades hur som helst ta mig framåt och då kom nästa problem.. nämligen att ta sig förbi eltråden ;) Tur man har tjocka kläder på sig om vintern för då känns inte strömmen lika bra. Jag körde helt enkelt en "james bond" och rullade på snön mellan den övre och den undre tråden. Den undre tråden var ju typ sju meter under snön iaf så. Hästarna kollade på mig som om jag vore totalt dum i huvudet?
I hagen var det lite mindre djupt med snö.. dock gick det över knäna på mig så jag fick ändå pulsa som en eskimå.
Det fick bli att rida dressyr! Även om underlaget var emot oss så gick det väldigt bra :) Men hästen är stark, det vill jag lova! Ibland känns det som jag ska gå sönder och jag får så himla ont i axelpartiet. Men vad gör man inte? Trodde förresten inte att jag skulle komma hem idag för det var lite trafikstopp och sånt på r50! Lea kom med en buss vid 4 och den bussen körde ner i diket när den släppt av henne :o Shitt det är lite småläskigt att förarna inte har så bra kontroll på sina fordon?

Nu ska jag läsa klart våran "läxbok" haha.. den ska vara utläst på fredag och jag har inte kommit så långt än! Aja det går fort. Nej nu ljög jag.

Tänkte även hylla sommaren lite genom att lägga in nåra bilder! ååååh vad jag vill ha bort snön nununu och få värme, solsken och solbränna! ♥


jag, rebecca & elise ♥


olivia & lea i fågelsjön! guuud ge mig det igen ♥


grönt gräs, klänning & världens bästa häst ♥




utkik från baksidan! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0