happy valentines day ♥

GAAAAAAAAAAAAAAh vilken toppendag!
Gick upp klockan halv 6 och var i stallet vid tio över. Tog in Roxane och borsta och gjorde fin :) Sen bar det av på tävling.
I klass 3 (1 m) gick hon hur fint som helst, framåt och pigg och hoppade som jag vet inte vad! Grymt duktig. Dock kom vi lite ur balans in på sjätte hindret och det blev ett jätteskutt.. vilket ledde till att jag flög av haha! Där var det Roxane som fick skämmas för matte ;) För hade jag inte flygit av där och vi hade gått resten av banan felfritt så hade vi nog kunnat bli placerade. Menmen, olyckor händer och ingen blev skadad! Det är huvudsaken :)
I klass 4 (110 cm) gick det bättre. 4 fel på hinder men vi kom runt banan iaf :) Roxane hoppade hur fint som helst och vi hade en bra rytm genom hela banan.
Jag är väldigt nöjd med dagen och grymt stolt över Roxane - världens absolut bästa häst! Jag har aldrig någonsin ridit en häst som är så lojal. Hon gör alltid sitt bästa och även om jag får in henne fel på ett hinder så offrar hon sig och hoppar. Hon var även hur lugn som helst i övrigt också, inget bråk eller trams utan skötte sig galant!
Min ängel ♥

Framöver så ska jag försöka komma iväg och hoppträna på egen hand tillsammans med Cissi i ridhus en gång i veckan. Ska även galopp/intervall träna mycket för att bygga kondis & muskler på pollen. En bra start på tävlingsterminen tycker jag :)

STORT tack till Cissi, Ebba och Linnea som var med och hjälpte till hela dagen! Ni är guld värda ♥ Och tack till Anders som stallde upp och skjutsade!


110 cm - bilden är tagen ur en film (som jag förresten kommer ladda upp här så småningom) :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0