landat i norge..

Anton kom till mig igår eftersom han och hans familj är ute med båten & då åkte dom till asund :)
Vi kollade film, käka pizza och sen hjälpte han mig att packa. Blev uppgång kl 07.00 idag vilket var lite segt.
Vi skjutsade ner Anton till båten igen & sen åkte vi iväg mot vårt grannland i väster ;p
12 timmar i bilen och boj vad man upplever mycket på det kan jag säga! Åkte mesta delen i dalar och bergen runt omkring är skyhöga! Man får nästan höjdskräck bara av att titta på dom men det är himla fint med vattenfall och små hus utspridda också! Även om jag satt 90% av tiden o funderade på hur djuren fixar att gå i de sluttande hagarna.. för det lutade inte lite!
Det är stor skillnad på vägarna här också. Man tar mer hänsyn till naturen här och har byggt vägarna så de går runt om bergen ist för att göra tunnlar rakt igenom och det var ju en bonus att det kom skyltar lite då och då där det stod "varning för lösa kor och får", då skrattade jag väldigt mycket och tänkte på Linnea som fullständigt hatar kor! Fåren hade jättelånga svansar också förresten..
När vi kom fram till slut så hade jag paxat duschen haha. Synd bara att varmvattnet tog slut när jag hade balsam kvar i håret.. det var INTE skönt att skölja ur det med iskallt vatten kan jag säga, brrr. Sen gick jag och letade efter internet & jag tycker jag lyckades ganska bra ;) Iaf med tanke på att jag är ansluten..
Ikväll ska vi bara ta det lugnt, äta god mat och så. I morgon ska vi äta ute med tjocka släkten och på lördag är det fjällvandring för den som vill - jag vill!
Förstå vad häftigt att gå upp på Norges högsta berg :D:D En himla tur att jag packa ner mössa & vantar för det är snö där :)
Men nej.. Nu ska jag kolla runt lite på olika internetsajter en stund innan maten är klar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0