inga konstigheter :)

Roxane är som en mekanisk tjur! Det är enormt frustrerande och jag hoppas det blir bättre snart.. Hon har hållt på att bråka ett bra tag nu, bockningar, stegringar och allt möjligt skit har jag fått utstå de senaste veckorna och i onsdags när jag programträna för min tränare så bröt jag ihop :s
Inte likt mig att bara ge upp sådär på henne och det sa Anna också. Eller.. hon skrek rättare sagt något sånt här:
- VAD ÄR DET HÄR? SÅ HÄR KOMMER DU INGENSTANS! TA TAG I HENNE NU OCH VISA VEM SOM BESTÄMMER!!
Efter det kom ett pepptalk som lät ungefär såhär:
- När hon gör såhär så är hon bara dum vet du? Och jag vet att du kommer klara det här också för det har du kapaciteten till, jag skulle ju inte tjata på dig om det inte var för att jag vet att du klarar saker! Och när Roxane väl går så går hon så sjukt fint! Kom igen nu, du fixar det här..
Ja jo.. Att ha en tränare stå bredvid en när hästen är jobbig gör så otroligt mycket! Jag behövde få veta att jag faktiskt kan och det kunde jag också, för när vi hade haft en liten rodeotur så gick hon så galet bra så jag började nästan gråta haha!
Nu har jag fått i uppdrag att ha maktkamp (för det är det allt handlar om nu) fram till onsdag då dressyrtävlingen är. Det gäller bara att jag bestämmer mig.. om jag ska låta henne vinna över mig? Eller om jag ska fortsätta att kämpa! Och jag slutar ALDRIG att kämpa :)
Ett stort tack till Anna Björkman, den absolut bästa tränaren! Du har hjälpt mig enormt mycket och det är din förtjänst att vi är där vi är idag! Tacktacktack.

Igår var jag på segersjö och spanade in SM i fälttävlan! Ryttarna och hästarna är verkligen hur duktiga som helst.. det krävs galet mycket mod att hoppa de hindrena skulle jag tro..
Blev lite sugen på att prova på fälttävlan någon gång också så får väl leta upp någon "pay&die" som Niklas kallar det haha :) Hur som helst så var det en jättetrevlig dag med Linnea, Mysan, Ebba, Sanna, Niklas och Madde! Tack ska ni ha.
Nu ska jag fixa allt inför morgondagen så jag har det gjort.


världens finaste <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0